Nous materials que es degraden entre 1 mes i 2 anys

Luis Jesús Quiles ha aconseguit la millor puntuació de la Universitat Politècnica de València (UPV) en la seua beca postdoctoral. La seua investigació se centra en la recerca i el desenvolupament de nous materials polimèrics, que siguen altament eficients, a partir de residus com la pell de taronja, la corfa d’ametla, etc. Bàsicament, es tracta de residus agroalimentaris provinents de la Comunitat Valenciana per a tractar d’incorporar additius i càrregues en els polímers. L’investigador del Campus d’Alcoi de la UPV «busca la màxima eficiència ambiental».

Un altre dels principals objectius de la investigació és aconseguir que aquests plàstics, que no provenen del petroli, es biodegraden al més prompte possible perquè l’afecció en el medi ambient siga menor. Luis Jesús Quiles posa un exemple: «Si llancem a la mar o al sòl un envàs de polipropilè o polietilé, pot tardar entre 50 i 150 anys com a mínim a degradar-se. Un dels objectius de la investigació és aconseguir nous materials capaços de degradar-se entre 1 mes i 2 anys». Amb aquesta ràpida degradació dels nous materials que Quiles investiga, es convertirien en part de l’ambient sense afectar de manera directa en l’ecosistema.

L’objectiu principal de la investigació és l’envàs alimentari, ja que hui dia més es consumeix. També es pot aplicar a caixes de cartó, compres en línia o envasos de qualsevol tipus. És aplicable a tota la indústria de logística, grans superfícies comercials o alimentació, entre altres usos.

Aquesta investigació està relacionada amb alguns dels Objectius de Desenvolupament Sostenible: ODS 6 – Aigua Neta i Sanejament, ODS 12 – Producció i Consum Responsables, ODS 14 – Vida Submarina, i ODS 15 – Vida d’Ecosistemes Terrestres.